Vance: İran ile başarılı bir anlaşma için iyi bir temel attık
ABD Başkan Yardımcısı JD Vance, İran ile hafta sonu yapılan müzakerelerde iyi ilerleme kaydedildiğini belirterek, "başarılı bir nihai anlaşma" için iyi bir temel attıklarını söyledi.
İsviçre'nin Bürgenstock kasabasında, arabulucu Pakistan ve Katar'ın da katıldığı görüşmelerin ardından konuşan Vance, ABD ile İran arasında imzalanan mutabakat zaptının uygulandığını vurguladı. Hürmüz Boğazı'nın açık olduğunu ve petrol ile doğal gazın yeniden aktığını savunan Vance, kendisinin ABD'ye döneceğini, teknik ekiplerin ise çalışmaya devam edeceğini söyledi.
Vance, İran'ın Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) müfettişlerini yeniden davet etmeyi onayladığını belirterek, bunu "büyük bir dönüm noktası" ve "İran'daki nükleer silah programının kalıcı olarak sona erdirilmesinin ilk adımı" olarak nitelendirdi. İran tarafının müzakerelerden çekilmekle tehdit ettiğini ancak çekilmediğini aktaran Vance, görüşmelerin gece 01:00'den sonrasına kadar sürdüğünü kaydetti.
Lübnan'ın egemenliğinin korunacağını belirten Vance, bunun Lübnan ordusuyla koordinasyon ve İran'ın Hizbullah'ı dizginlemesini gerektireceğini ifade etti. İran'ın dondurulmuş varlıklarına ilişkin de konuşan Vance, ABD ve Katar'ın onayıyla bu paranın İran halkı için ABD'den soya fasulyesi, mısır ve buğday alımında kullanılacağını, bunun "klasik bir Trump anlaşması" olduğunu söyledi.
2 saat önce