Irak, Dicle Nehri'ni korumak için su sümbülüyle mücadeleyi başlattı

Kanal8 2 saat önce

Irak Bakanlar Kurulu, Dicle Nehri'nin sularını korumaya yönelik bir dizi yeni karar aldı. Kararların başında, göllerde yayılan istilacı bitki su sümbülünün (Nil çiçeği) yok edilmesi geliyor.

Hükümet ayrıca Göç ve Yerinden Edilmişler Bakanlığı'nı, kuraklığın etkileriyle mücadele etmek ve su kıtlığı nedeniyle yaşanan iç göçten etkilenen bölgelere destek vermekle görevlendirdi.

Bakanlar Kurulu son toplantısında, çevre kirliliğine karşı etkili çözümler uygulanması ve Dicle Nehri'nin atık su ile kanalizasyon kirliliğinden korunması gerektiğini vurguladı. Su sümbülünün toplanıp imha edilmesi görevi de Göç ve Yerinden Edilmişler Bakanlığı'na verildi.

Su Kaynakları Bakanlığı, bitkiyle mücadele çalışmalarına daha önce Divaniye ve Vasıt'ta başlamıştı.

Su sümbülü nasıl Irak'a girdi?

Nehir ve sazlık ekosistemleri için en tehlikeli istilacı bitkilerden biri sayılan su sümbülü, Irak'a 1980'lerde fidancılar ve balık havuzları aracılığıyla girdi. Tahliye kanallarından nehir ve göllere yayılan bitki hızla çoğalarak ciddi bir çevre sorununa dönüştü.

Bitki, zaten ağır kuraklık yaşayan ülkede çok miktarda suyu emerek sorunu daha da büyütüyor. Su yüzeyini kaplaması güneş ışığı ve oksijenin alta ulaşmasını engelliyor; bu da balıkların temel besini olan alglerin gelişimini bozuyor.

Besin ve ışık kaybı nedeniyle balık popülasyonu azalıyor. Yayılmaya devam eden bitki barajlara kadar ulaşarak çiftçilere ve tarıma da zarar veriyor.

Kanal8

2 saat önce