Hürmüz Boğazı'nda gemi trafiği savaştan bu yana en yüksek seviyede
Hürmüz Boğazı'ndaki gemi trafiği, şubat sonunda başlayan savaştan bu yana en yüksek günlük seviyesine ulaştı. Dünyanın en kritik enerji koridorlarından birinde deniz taşımacılığının yavaş yavaş normale dönmeye başladığı görülüyor.
Deniz takip şirketi Kpler'in verilerine göre, pazartesi günü boğazdan en az 35 emtia gemisi geçti. Bu, savaşın başladığı şubat sonundan bu yana kaydedilen en yoğun gün oldu. Yine de trafik, normal koşulların oldukça altında seyrediyor.
Olağan dönemde boğazdan günde yaklaşık 120 gemi geçiyor; pazartesi günkü trafik bu rakamın yaklaşık üçte birine denk geliyor. Hürmüz Boğazı, küresel petrol ve doğalgaz ihracatının yaklaşık beşte birinin geçtiği, dünyanın stratejik açıdan en önemli deniz yollarından biri.
Kpler, izleme sistemlerinin yeni gemi hareketlerini tespit etmesiyle pazartesi gününe ait geçiş sayısının önümüzdeki saatlerde daha da artabileceğini belirtti.
3 saat önce