İran ile ABD, İsviçre görüşmelerinin ardından dört çalışma grubu oluşturdu
İran ile ABD, İsviçre'de yapılan teknik müzakerelerin ardından dört uzman çalışma grubu kurdu. İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Garibabadi, görüşmelerde 12 milyar dolarlık dondurulmuş varlığın serbest bırakılması ve Hürmüz Boğazı'nda güvenli geçiş mekanizması konularında da uzlaşıldığını açıkladı.
Dört çalışma grubu ve petrol lisansı
İran heyetine başkanlık eden Garibabadi, kurulan çalışma gruplarının yaptırımların kaldırılması, nükleer meseleler, yeniden imar ve ekonomik kalkınma ile denetim ve uygulama süreçlerinden sorumlu olacağını belirtti.
Garibabadi ayrıca ABD'nin, İran petrolü ve petrokimya ürünlerinin satışına izin veren genel bir lisans yayımladığını; bu iznin ABD Yabancı Varlıkları Kontrol Ofisi'nin (OFAC) internet sitesinde duyurulduğunu kaydetti.
Mali dosya kapsamında, toplam 12 milyar dolarlık dondurulmuş İran varlığının iki aşamada serbest bırakılmasına yönelik anlaşmanın uygulamaya geçtiği bildirildi. Buna göre her biri 6 milyar dolarlık iki ayrı ödeme yapılacak.
Açıklamada, Hürmüz Boğazı'nda gemilerin güvenli geçişine ilişkin bir mekanizma üzerinde anlaşmaya varıldığı belirtildi. Pakistan ve Katar'ın da katılımıyla Lübnan'da anlaşmazlıkların önlenmesine yönelik bir birim kurulması onaylandı.
2 saat önce