DEM Parti'den NATO Zirvesi gözaltılarına tepki: Ankara'nın cezaevine çevrilmesi kabul edilemez
DEM Parti, Ankara'da 7-8 Temmuz'da yapılacak NATO Zirvesi öncesi düzenlenen ev baskınlarıyla 209 kişinin gözaltına alınmasına tepki gösterdi. Parti, gösteri ve yürüyüş hakkının anayasal güvence altında olduğunu hatırlatarak gözaltına alınanların serbest bırakılmasını istedi.
Şafak baskınlarında 209 gözaltı
Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, NATO Zirvesi kapsamında sabah erken saatlerde çok sayıda eve eş zamanlı baskın düzenlendiğini, 241 kişi hakkında gözaltı kararı verildiğini ve 209 kişinin gözaltına alındığını açıkladı. Başsavcılık, operasyonların terör örgütlerine yönelik soruşturma kapsamında yürütüldüğünü belirtti; gözaltına alınanlara 24 saatlik avukat görüşme kısıtlaması getirildi.
Gözaltına alınanlar arasında, Devrimci Parti Genel Başkanı Elif Torun Öneren'in de bulunduğu çok sayıda siyasetçi ve sivil toplum temsilcisi yer aldı.
DEM Parti: Bu uygulamalara karşıyız
DEM Parti, yazılı açıklamasında baskınları "keyfi" olarak nitelendirdi. Bileşenlerinden Devrimci Parti ve ESP'nin de hedef alındığını belirten parti, ifade özgürlüğü, örgütlenme ve barışçıl toplantı haklarının anayasal güvence altında olduğunu vurguladı.
Güvenlik gerekçesiyle bu hakların ölçüsüz biçimde sınırlandırılmasının toplumsal barışı zedeleyeceğini kaydeden DEM Parti, "NATO Zirvesi için getirilen bu yasaklarla Ankara'nın adeta koca bir cezaevine çevrilmesi kabul edilemez" ifadesini kullandı.
Açıklamada, "NATO'yu protesto etmek, NATO'nun uygulamalarını eleştirmek suç değildir" denilerek gözaltına alınanların derhal serbest bırakılması istendi.
2 saat önce