Rubio: ABD ve İran heyetleri haftaya yeniden bir araya gelecek

Kanal8 2 saat önce

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, İran'la teknik düzeyde yürütülen görüşmeler kapsamında heyetlerin gelecek hafta yeniden toplanacağını açıkladı.

Körfez turu çerçevesinde Kuveyt'te bulunan Rubio, teknik heyetlerin 29 ya da 30 Haziran'da büyük ihtimalle yine İsviçre'de bir araya geleceğini söyledi. Görüşmelere ABD Dışişleri Bakanlığı ve Enerji Bakanlığından yetkililerin katılacağını belirtti.

Rubio, Tahran'ın müzakerelerde verdiği taahhütlere uymasının şart olduğunu vurgulayarak, yükümlülüklerin yerine getirilmemesi halinde ABD Başkanı Donald Trump'ın yaptırımları yeniden devreye sokmak da dahil çeşitli seçeneklere sahip olduğunu kaydetti. Bakan, ABD'nin bölgedeki müttefiklerinin güvenliğini tehlikeye atacak hiçbir adım atmayacağını söyledi.

Hürmüz Boğazı'ndan geçiş için ücret alınması tartışmalarına değinen Rubio, uluslararası suların kullanımı için ücret talep eden hiçbir mekanizmayı dünyanın desteklemeyeceğini söyledi.

BAE, Kuveyt ve Bahreyn'i kapsayan turunda Rubio, ABD-İran mutabakatını bölge ülkeleriyle ele alıyor. Bakanın Bahreyn'de Körfez İşbirliği Konseyi (KİK) ile bir araya gelmesi planlanıyor.

Katar ve Pakistan'ın arabuluculuğunda İsviçre'de yürütülen müzakerelerin ilk turu geçtiğimiz günlerde tamamlanmış; taraflar, nihai anlaşmaya 60 gün içinde ulaşmayı hedefleyen bir yol haritasında uzlaşmıştı.

Kanal8

2 saat önce