Irak'tan OPEC'e kota uyarısı: payımız artmazsa tüm seçenekleri değerlendiririz

Kanal8 1 saat önce

Irak Petrol Bakanlığından üst düzey bir yetkili, OPEC içindeki üretim payı önemli ölçüde artırılmazsa Bağdat'ın elindeki tüm seçenekleri değerlendirmek zorunda kalacağını açıkladı.

Reuters'a konuşan yetkili, Irak'ın İran savaşı nedeniyle petrol ihracatındaki büyük düşüşten kaynaklanan ağır bir mali kriz yaşadığını belirterek, OPEC kotasının artırılması talebinin büyük bir ciddiyetle ele alınması gerektiğini söyledi.

Ajansın aktardığına göre bazı Iraklı yetkililer örgütten çekilme fikrini değerlendiriyor; ancak mevcut plan, OPEC'te kalarak daha büyük bir üretim payı elde etmek.

Bu gelişme, BAE'nin yaklaşık altmış yıllık üyeliğin ardından geçen nisan ayında OPEC ve OPEC+ ittifakından çekildiğini açıklamasının ardından geldi.

1960 yılında Bağdat'ta 5 kurucu üyeyle kurulan Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC), üretim politikalarını uyumlu hale getirmeyi ve üretici ülkelerin çıkarlarını korumayı amaçlıyordu. Örgüte tarih boyunca toplam 16 ülke üye oldu.

Ancak peş peşe yaşanan çekilme, askıya alma ve yeniden katılım süreçleri örgütün yapısını değiştirdi. Angola, Ekvador, Katar ve Endonezya'nın çekilmesinin, son olarak da BAE'nin ayrılmasının ardından üye sayısı 11'e geriledi.

Bugün OPEC; Irak, Suudi Arabistan, İran, Libya, Venezuela, Cezayir, Kuveyt, Kongo Cumhuriyeti, Ekvator Ginesi, Nijerya ve Gabon'dan oluşuyor.

Kanal8

1 saat önce