İran: ABD'nin saldırısını şiddetle kınıyoruz

Kanal8 2 saat önce

İran Dışişleri Bakanlığı, ABD'nin ülkenin güneyindeki kıyı gözetleme üslerine düzenlediği saldırıları kınadı ve misillemede bulunacağı uyarısında bulundu.

Anlaşmanın ihlali

İran Dışişleri Bakanlığı yaptığı açıklamada, ABD'nin bir dizi kıyı gözetleme üssünü hedef alan son saldırılarının anlaşmanın birinci maddesini ihlal ettiğini belirtti.

Meşru müdafaa hakkı

Bakanlık, ABD üslerine yönelik saldırıların kendini savunmanın meşru hakkı olduğunu vurguladı. İran, saldırıların tekrarlanması halinde vereceği yanıtın "bundan daha geniş" olacağı uyarısında bulundu.

Lübnan'a ilişkin endişe

İran Dışişleri Bakanlığı, Lübnan ve İsrail'deki duruma ilişkin olarak, İsrail'in ABD ile koordineli biçimde yeniden Lübnan'a saldırdığını ve iki ülke arasındaki anlaşmanın birinci maddesini bir kez daha ihlal ettiğini kaydetti.

Birleşmiş Milletler'e çağrı

İran, Birleşmiş Milletler'e çağrıda bulunarak uluslararası hukuk ihlallerine karşı sessiz kalmaması gerektiğini vurguladı.

ABD ordusunun açıklaması

İran Dışişleri Bakanlığı'nın açıklaması, ABD ordusunun açıklamasının ardından geldi. ABD, Hürmüz Boğazı'nda bir gemiye yönelik İran saldırısına karşılık olarak İran'a ait bir dizi füze ve drone üssünü hedef aldığını duyurmuştu.

Kanal8

2 saat önce