جی دی ونس: ایرانی‌ها تهدید به عقب‌نشینی کردند اما تا ساعت ۱ بعد از ظهر با ما ماندند

کاوان سلامی ۳ ساعت پیش

معاون رئیس جمهور آمریکا در برگنستوک اعلام کرد، که علیرغم تهدیدات رسانه‌ای و جنگ روانی تهران، مذاکرات نتایج قابل توجهی داشته و مقدمات بازگشت بازرسان هسته‌ای در حال انجام است.

ارزیابی ونس از سطح پیشرفت مذاکرات
جی دی ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا، به خبرنگاران گفت که مذاکره‌کنندگان در مذاکرات مربوط به ایران پیشرفت خوبی داشته‌اند. وی گفت که مذاکرات "بسیار خوب" بوده و پایه محکمی برای دستیابی به توافق نهایی و موفقیت‌آمیز با تهران که منجر به یک راه حل دائمی شود، گذاشته شده است.

پاسخ سخت به جنگ روانی و تهدید به عقب‌نشینی
معاون رئیس جمهور آمریکا گفت، که هیئت ایرانی در رسانه‌های اجتماعی تهدید به عقب‌نشینی از مذاکرات کرده بود، اما این کار را نکرده است.

ونس گفت که به ایرانی‌ها گفته است که اگر به جنگ روانی و «مزخرفات» متوسل شوند، نمی‌توانند انتظار داشته باشند که رئیس جمهور آمریکا پاسخ دهد و حقایق را توضیح دهد. او تأکید کرد که تیم‌های فنی از هر دو طرف در حال حاضر در برگنستوک مشغول به کار هستند.

بازگشت بازرسان سازمان ملل به ایران
جی دی ونس در مورد تضمین پایبندی، از تصمیم بازگشت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران تمجید کرد. وی گفت که دیشب ساعت ۲ بعد از ظهر سعی کرده با بازرسان تماس بگیرد تا آنها را از تحولات مطلع کند، اما به دلیل دیروقت بودن شب، پاسخی دریافت نکرده است. ونس انتظار دارد مذاکرات با آژانس از امروز آغاز شود و بازرسان این هفته کار خود را از سر بگیرند.

کاوان سلامی

۳ ساعت پیش