رئیس جمهور ایران روز سهشنبه به پاکستان سفر خواهد کرد
قرار است مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، روز سهشنبه پس از مذاکرات صلح بین تهران و واشنگتن که با میانجیگری پاکستان و قطر در سوئیس انجام شد، به پاکستان سفر کند.
ابراز قدردانی از نخست وزیر پاکستان
حبیب الله عباسی، مدیر روابط عمومی ریاست جمهوری ایران، به ایرنا گفت: «یکی از موضوعات اصلی در دستور کار، تشکر از شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، به خاطر تلاشهای اسلام آباد برای میانجیگری بین ایران و ایالات متحده است.»
ادامه رایزنیهای دوجانبه
هدف از این سفر ادامه رایزنیهای دوجانبه بین دو کشور، ارتقای همکاریهای جاری و بررسی توافقنامههای اقتصادی امضا شده بین دو کشور است.
دور اول مذاکرات بین تهران و واشنگتن
دور اول مذاکرات سیاسی آمریکا و ایران صبح دوشنبه در سوئیس به پایان رسید و پاکستان و قطر در بیانیه مشترکی اعلام کردند که کمیته عالی مذاکره کننده بر سر نقشه راهی برای دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز به توافق رسیده است. علاوه بر این، یک خط ارتباطی بین طرفین برای تضمین عبور ایمن کشتیهای تجاری از تنگه هرمز ایجاد شده است.
۲ ساعت پیش