علی نزار: صادرات نفت کرکوک به ۷ میلیون بشکه در ماه افزایش یافته است

کاوان سلامی ۳ ساعت پیش

عراق در حال ثبت جهش بزرگی در تولید نفت از میادین جنوبی است و صادرات نفت از کرکوک به طور قابل توجهی در حال افزایش است.

افزایش سطح تولید در جنوب
تولید نفت از میادین نفتی جنوب عراق به حدود ۲.۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. در همین حال، تعداد تانکرهای نفتی که نفت خام عراق را در پایانه‌های خلیج فارس بارگیری می‌کنند، افزایش یافته است. طبق اعلام SOMO، در حال حاضر ۴۴۴۰۰۰ بشکه نفت از میادین جنوبی صادر می‌شود.

جزئیات میادین رومیلە و زبیر
میدان نفتی رومیلە نقش کلیدی در افزایش تولید داشته و به حدود ۱.۱ میلیون بشکه در روز رسیده است. در همین حال، تولید در میدان زبیر ۱۲۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش یافته و کل تولید آن به حدود ۳۲۰۰۰۰ بشکه در روز رسیده است.

پیش‌بینی‌های وزارت نفت
وزارت نفت عراق اعلام کرد که انتظار می‌رود تولید از میادین جنوبی ظرف یک تا دو ماه آینده از ۳ میلیون بشکه در روز فراتر رود. این به عنوان گامی برای افزایش ظرفیت صادرات عراق و تقویت جایگاه آن در بازارهای جهانی تلقی می‌شود.

صادرات نفت کرکوک و بیانیه SOMO
علی نزار، مدیر کل شرکت بازاریابی نفت عراق (SOMO)، گفت: صادرات نفت کرکوک از ۴ میلیون بشکه در ماه به ۷ میلیون بشکه در ماه افزایش یافته است. وی تأکید کرد که هیچ نفت مازاد تولیدی وجود ندارد که قابل صادرات نباشد و روند صادرات ادامه دارد.

پیشینه و تاریخچه تولید کشاورزی
به دلیل جنگ ایران در ۲۸ فوریه، عراق از ۵ مارس شروع به کاهش تولید کشاورزی کرد. میدان رومله، یکی از بزرگترین میدان‌ها، پیش از این ۱.۵ میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کرد که ۴۰ درصد از کل تولید عراق را تشکیل می‌داد. این میدان توسط شرکت نفت بصره، بریتیش پترولیوم (BP) و شرکت چینی پتروچاینا اداره می‌شود.

کاوان سلامی

۳ ساعت پیش