سپاه پاسداران: در تلافی حملات آمریکا، مواضع آنها را در خلیج فارس بمباران کردیم

کاوان سلامی ۲ ساعت پیش

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده است که در تلافی حملات نظامی آمریکا به این کشور، به مواضع آمریکا در کشورهای خلیج فارس حمله کرده است.

نقض تفاهم‌نامه
سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که ایالات متحده به بهانه هدف قرار دادن کشتی‌ای که از مسیر غیرمجاز از تنگه هرمز عبور کرده بود، به سواحل آنها حمله کرده و این اقدام را نقض تفاهم‌نامه خواند.

مفاد ماده ۵ تفاهم‌نامه
سپاه پاسداران اصرار دارد که طبق ماده ۵ تفاهم‌نامه، کنترل و تنظیم کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز با هماهنگی ایران انجام خواهد شد.

«نقض بی‌ملاحظه آتش‌بس»
در همین حال، کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده بار دیگر در طول مذاکرات به ایران حمله کرده و این حملات را «نقض بی‌ملاحظه آتش‌بس» خوانده است.

موضع معاون رئیس جمهور ایالات متحده
جی دی ونس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، پس از این حملات گفت که کشورش به توافق آتش‌بس متعهد است و گفت اگر ایران در مورد نحوه اجرای یادداشت تفاهم اختلاف نظر دارد، می‌تواند به جای توسل به خشونت با آنها تماس بگیرد.

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که شش جنگنده اف-۳۵ و اف-۱۶ چهار موضع ایران را در تنگه هرمز و جزیره قشم هدف قرار دادند.

کاوان سلامی

۲ ساعت پیش