بحرین: ایران با چندین پهپاد به خاک ما حمله کرد
وزارت امور خارجه بحرین اعلام کرد که بامداد امروز شنبه 27 ژوئن، ایران با چندین فروند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) به این کشور حمله کرده و زیرساختهای غیرنظامی را هدف قرار داده است. در واکنش به این اقدام، دولت امارات متحده عربی ضمن محکوم کردن این حمله، تهران را به برهم زدن تلاشهای صلح در منطقه متهم کرد.
نقض توافقنامههای بینالمللی
وزارت امور خارجه بحرین در بیانیهای تأکید کرد که این حمله، نقض آشکار ارزشها و توافقنامههای بینالمللی و هدف قرار دادن مستقیم زیرساختهای غیرنظامی و شهروندان محسوب میشود. همزمان، امارات متحده عربی نیز حمله ایران را محکوم کرده و آن را اقدامی تجاوزکارانه نامید.
مسئولیت برهم زدن تلاشهای صلح
وزارت امور خارجه بحرین در خصوص تلاشهای منطقهای و بینالمللی برای تنشزدایی تصریح کرد که تداوم حملات ایران در زمانی صورت میگیرد که تمامی تلاشها بر کاهش اختلافات متمرکز شده است. این وزارتخانه افزود، مسئولیت شکست و برهم زدن تلاشهای صلح در منطقه را بر عهده تهران میدانند.
حفاظت از حاکمیت و درخواست پاسخگویی
مقامات بحرینی خاطرنشان کردند که طبق قوانین بینالمللی، حق دفاع از حاکمیت، امنیت و ثبات کشور را برای خود محفوظ میدانند. منامه همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا به مسئولیتهای خود در قبال اجرای قطعنامهها عمل کرده و ناقضان امنیت بینالمللی را مورد بازخواست قرار دهند.
۵ ساعت پیش