حزب دموکرات کوردستان: پارلمان کوردستان فعال شود و گفتگوها به صحن علنی منتقل گردد
دفتر سیاسی حزب دموکرات کوردستان (پارتی) با ارسال پیامی به تمامی جریانهای سیاسی حاضر در پارلمان، خواستار فعالسازی مجدد این نهاد شد و تأکید کرد، که با فعال کردن پارلمان نمایندگان در صحن علنی، مسئولیت یک گفتگوی ثمربخش و یافتن راهکارهای مناسب را بر عهده بگیرند.
تلاش برای فعالسازی نهادهای قانونی
در بیانیه حزب دموکرات کوردستان آمده است، بلافاصله پس از پایان انتخابات دوره ششم پارلمان کوردستان و اعلام نتایج آن، بر اساس حس مسئولیتپذیری و دلسوزی نسبت به وضعیت اقلیم، تلاشهای خود را برای فعالسازی مجدد نهادهای مشروع اقلیم کوردستان طبق قوانین جاری آغاز میکنند.
موانع پیش روی تشکیل کابینه جدید
در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است که علیرغم تلاشهای حزب دموکرات کوردستان و رهبری این حزب برای نزدیک کردن دیدگاهها و رفع موانعی که سد راه فعالسازی پارلمان، انتخاب ریاست اقلیم و تشکیل کابینه دهم شدهاند، تاکنون پاسخ مثبت و موضعگیری سازندهای از سوی طرفهای مقابل مشاهده نشده است.
مسئولیت ملی در مقطع کنونی
دفتر سیاسی این حزب خاطرنشان کرد، اوضاع عمومی منطقه و بهویژه اقلیم کوردستان، مسئولیتی ملی، میهنی و اخلاقی را بر دوش آنها میگذارد تا هرچه سریعتر راهکاری برای برونرفت از این وضعیت نامطلوب بیابند؛ وضعیتی که تداوم آن به سود هیچ طرفی نخواهد بود.
درخواست نهایی برای شکستن بنبست سیاسی
حزب دموکرات کوردستان برای عبور از رکود سیاسی فعلی، خواستار بازگشت به پارلمان شد و در خصوص نحوه یافتن راهکارها اعلام کرد، از تمامی جریانهای دارای کرسی در پارلمان، فارغ از تعداد کرسیهایشان میخواهند که پارلمان را فعال کنند. نمایندگان باید در تالار پارلمان مسئولیت انجام گفتگوهای سازنده و یافتن راهحلهای مناسب را بپذیرند و همه به راهکارهای قانونی که در پارلمان کوردستان بر سر آنها تصمیمگیری میشود، پایبند باشند.
۲ ساعت پیش